リオの5月

そこはまるで、リオデジャネイロ

GANGSTA by Kehlani を和訳した(Suicide Squad)


f:id:riomay:20160923160909j:image

スーサイドスクワッドからもう1曲和訳してみました。ヒロインのハーレクインのテーマ曲です。ギャングの恋人を求める歌というだけあり、そこはかと無い破滅感の漂う曲ですね。

 
Kehlani - Gangsta (From Suicide Squad: The Album) [Official Video] - YouTube

GANGSTA by Kehlani from Suicide Squad

I need a gangsta
To love me better
Than all the others do
To always forgive me
Ride or die with me
That's just what gangsters do
わたしをもっと愛してくれる
ギャングスタがいないかしら
ほかの誰より愛してくれて
なんでも許してくれてさ、
私を乗っけて、しかも一緒に死んでくれる
ギャングスタって、そういうもんでしょ
[Verse 1]
I'm fucked up, I'm black and blue
I'm built for it, all the abuse
I got secrets, that nobody, nobody knows
もうたくさんだわ
そこらじゅうアザだらけだし
虐待されるために生まれたみたい
私にも秘密があるの
誰も、だれも知らない秘密が
I'm good on, that pussy shit
I don't want, what I can get
I want someone, with secrets
That nobody, nobody, nobody knows
私すごくイケてるでしょ
でも手に入りそうなものなんてもういらない
ほしいのはね、秘密を抱えた人
誰も、だれも知らない秘密を抱えてる人よ

I need a gangsta
To love me better
Than all the others do
To always forgive me
Ride or die with me
That's just what gangsters do
わたしをもっと愛してくれる
そんなギャングスタはどこにいるの
ほかの誰より愛してくれて
どんなことでも許してくれて、
私を乗っけて、しかも一緒に死んでくれる
ギャングスタって、そういうもんでしょ

My freakness is on the loose
And running, all over you
Please take me to places, that nobody, nobody knows
私のなかのヤバいところが、あふれちゃって
あなたの中にも駆け巡ってる
連れて行ってよ
誰も、誰もしらない場所に
You got me hooked up on the feeling
You got me hanging from the ceiling
Got me up so high I'm barely breathing
So don't let me, don't let me, don’t let me, don't let me go
私の心はあなたのとりこ
逆さにつるされた気分よ
すごくハイになっちゃって、息もできない
だからどうか、どうか、どうか一人にしないで

I need a gangsta
To love me better
Than all the others do
To always forgive me
Ride or die with me
That's just what gangsters do
わたしをもっと愛してくれる
そんなギャングスタはどこにいるの
ほかの誰より愛してくれて
なんでも許してくれてさ、
私を乗っけて、しかも一緒に死んでくれる
ギャングスタって、そういうもんでしょ

They do, they do, they do oh
To always forgive me
Ride or die with me
That's just what gangsters do
そう、ギャングスタって絶対そうよ
なんでも許してくれてさあ、
私を乗っけて、そんで一緒に死んでくれる
ギャングスタって、そんな連中なのよ